28 Kasım 2014 Cuma

Bir yıllık saç uzatma maceram ve uzatma yöntemlerim

Geçen yıl ekim sonunda saçımı 2 numaraya vurdurmuştum. O günden beri uzatmak için ne kadar yöntem varsa hepsini denedim. İçlerinden sinameki başarılıydı, ama zaten kuru olan saçlarımı daha da kuruttu, rengini soldurdu.
Sonunda kendime en uygun yöntemi buldum. Bu yazımda size bunu anlatacağım, çünkü mail ile çok soru geliyor.
Dikkat, uzun ve bol resimli bir yazı olacak:)

Öncelikle saçımın bir yıl içinde geçirdiği aşamaları görelim:

İlk kazındığında böyleydi, 15 gün sonra uzun kalan yerlere  tekrar makine vuruldu:) Ah, bir de kıştı, ne üşüdü kafam:)


Aralık ayında şu kıvama geldi:



Aralarda çok fazla çekmemişim.
Alttaki foto temmuz ayında çekildi.




Ve nihayetinde, soldaki eylül ayı, sağdaki kasım ayı (2014).


Kazıtılmış bir saç için belirgin bir uzama elde ettiğimi düşünüyorum bir yılda, çünkü araştırdığım kadarıyla bir yılda kimsenin bu kadar uzamamış, genelde eylül ayındaki fotomdan biraz daha kısa kalmış.

Şimdi gelelim kullandıklarıma, bunlar son kararım, joker hakkı istemiyorum:))) Test edildi, onaylandı, kesin bilgi:)))
Elbette benim saçıma iyi gelenler bunlar, herkese uyacak diye bir şey yok.
Şunu da belirteyim, saçlarım kalın telli, dalgalı, gür ve kuru...

Uzatma maceramın baş aktörü benim için Dax Supergro... Haftada 2 kez, hiç aksatmadan (son 2 aydır) kullanıyorum. Saçından arındıramayanlar için kendi yöntemimi anlatayım.
Önce sıcak su dolu bir kabın içine ayrı bir kapta kullanacağım kadar Dax'ı, biraz da hindistan cevizi yağını koyuyorum, benmari usulü yani. Hindistan cevizi yağını aktardan almıştım, bitti maalesef, fotosu yok.
Eriyince sıvı halde sürmesi daha kolay oluyor. Parmak uçlarıma alıp diplerine iyice yediriyorum. Elimde kalanı da boylarına sürüyorum. Asla çok fazla kullanmıyorum. arındırması zor oluyor.
Bone takıp 2 saat bekletiyorum.
Yıkarken de önce saçımı ıslatmadan şampuan sürüyorum. Daha sonra ıslatıp normal yıkamaya geçiyorum.
Dax'ı en iyi arındıran şampuanlar yağlı ve kepekli saçlar için olanlar, ben Otacı'nın arındırıcı şampuanını, bazen de Naturway'in sarımsaklı şampuanını kullanıyorum. 2 şampuanımı da kendi şampuanımla yapıyorum, aşağıda göreceksiniz birazdan.
Dax'ın saç uzamamı çok hızlandırdığını görüyorum.
Dax supergro, Watsons'larda, aktar, parfümeri ya da eczanelerde bulunabiliyor. Bir küçük bir de büyük boyu var.


İkinci kahramanım vitamin haplarım. Özellikle Biotin hapım saç uzamamı inanılmaz hızlandırdı. Ama ilk ay pek bir etki beklemeyin, 2. ayda başlıyor uzama. Aynı zamanda saça sağlığını da geri kazandırıyor. Ben Solgar'ın Biotin 5000 hapını kullanıyorum ve çok memnunum.

Bunun yanında gene Solgar'ın Folic Acid hapını kullanıyorum. Saç dökülmem sıfırlandı ve biotinle birlikte uzamada inanılmaz etkili.

Solgar Niacin'i ise aslında bacağımdaki damar tıkanıklığı için aldım ve etkisini görmeye başladım. Ama aynı zamanda saçı da nemlendiriyormuş, yabancı forumlarda okumuştum.
Aslında Niacin, kızarıklığa yol açmayan, antialerjen B3 vitamini. Faydaları ise:
- Kolesterol kontrolü 
- Trigliserit seviyelerinin dengelenmesi 
- Yükselmiş lipoprotein A'nın kontrolü 
- Kardiyovasküler hastalık 
- Bozulmuş periferal dolaşım (Raynauld's sendromu, intermitent kladikasyon) 
- Aşırı düşük histamin düzeyleri 

Bir de sabahları mutlaka Pharmaton alıyorum. Başka türlü çok yorgun hissediyorum kendimi. Yaklaşık 2 aydır düzenim bu şekilde.
Ama lütfen doktorunuza danışmadan hiç birini kullanmayın. Ben önce doktoruma sordum.
Tamam derse özellikle Biotin ve Folic Acid haplarını almanızı öneririm.



Çok çeşitli şampuanlar denedim, içlerinde uzamaya etkili olan Organix Biotin-keratin vardı. Ama Davines'i keşfettikten sonra başka şampuan ve maskeye dönüp bakmam bile:)
Davines Nounou serisinin şampuan ve maskesini kullanıyorum. Kuru ve yıpranmış saçlar için. Banyoda artık saç kremi kullanmıyorum, maske daha iyi geliyor.
Bu ürünler hakkında görüşlerimi şurada yazmıştım.

Saç uzamamı çoook hızlandırdılar.


Bunlar saç uzamama yardımcı olanlar. Bir de işin bakım yönü var elbette.
Saçlarımı taramak için sadece Body Shop'tan aldığım bu ahşap tarağı kullanıyorum ve çok memnunum, kırmadan açıyor.


Banyo sonrası saç uçlarımın kırılmasını önlemek için (saçlar kıvırcık olunca daha çok kırılıyor) Tigi Bed Head Ego Boost sürüyorum, 2 pompa yeterli oluyor, bir senedir bitmedi, düşünün:) Ve saçlarıma bir yıldır makas değmediği halde çok sağlıklılar, hiç kırık yok.


Bu arada bu da önemli bir faktör, saçlarımı banyo sonrası mikrofiber havluya sarıyorum, ve tüm ıslaklığını alıyor. Asla havluyla ovuşturmuyorum. Decathlon'dan almıştım havluyu, şöyle bir şey:


Son olarak ta saçlarım kıvırcık olduğundan Phyto 9 ile mıncıklıyorum, kuru durmasını engelliyor.


Bir de unutmuşum, yastık kılıfımı ipek-saten kullanıyorum, zira saçın elektriklenmesini ve sürtünerek kırılmasını önlüyor.

Isıl işlemde uygulamıyorum, banyo sonrası bile saçlarımı kendi kendine kurumaya bırakıyorum. Fönü ise ayda bir kez boya zamanı çektiriyorum.
Kullandığım boya ise amonyaksız bir boya, Loreal İnoa, kendim boyuyorum, en düşük oksidanla, 10 numaraya.

Ve işte saçlarım, tataaaaaaaaa:))


Bu fönlü hali


Bu da doğal hali:))

Umarım faydalı bir yazı olmuştur, gene de sormak istediklerinizi sorabilirsiniz. Yalnız bilgisayara sadece akşam girebiliyorum.

Sevgiyle kalın e mi:)))


İnstagram'da takip etmek için TIK TIK
Bloglovin'den izlemek için TIK TIK
Facebook'ta takip etmek için TIK TIK  ve TIK TIK
Twitter'da takip etmek için TIK TIK
Google+'da takip etmek için TIK TIK

















67 yorum:

  1. Çok faydalı kesinlikle.Ben de sinameki kullanmıştım gerçekten hızlı uzatıyor ama dediğin gibi saç matlaşıyor ve kuruyor.Benimd e saçlarım kuru ve dax ı denemeyi düşünüyorum.Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  2. inanılmaz gerçekten ciddi şekilde uzamış saçlarınız, bende geç uzayan saçlara sahibim bu formülleri uygulamak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim, özellikle dax, biotin ve folic acid birlikte harikalar yaratıyorlar

      Sil
  3. Süper bir yazı, mikro fiber havluyu not ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence hemen al:) 10 lira gibi bir şey, sarıyorsun saçın bütün suyunu emiyor, süper

      Sil
  4. 3. fotodaki kısa saç da çok yakışmış size. ayrıca son resimdeki doğal hale bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, o saç bele geleceeek:)

      Sil
  5. mikro fiber havluyu ogluma aldik,kivircik ve uzun saclari icin :)
    Hindistan cevizi yaginida alip,maske yapmistik,kuru saclari var, sahane olmustu.Benin saclarim saglikli oldugu icin maskeye gerek kalmiyor .
    Ihtiyâci olanlâr icin yararli bir Post olmus.Saclarinizda cok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim

      Sil
    2. Bir şey sormak istiyorum saçın ayda kaç cm uzadı cnm

      Sil
  6. Fiber havlu bende de var ama ben sporda kullanıyorum. Normal havluya göre ne avantajı var?
    Ben de body shop'un tahta tarağını kullanıyorum ve çok memnunum. Aslında herhangi bir iri dişli tahta tarak aynı performansı verecektir bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mikrofiber, normal havluya göre ıslaklığı daha çok alıyor, üstelik ovuşturmadan

      Sil
  7. saçlarınızın rengi size çok yakışmış. Sarı rengi yakıştırmam genelde ama size her şeyiyle uyum sağlamış gerçekten :)

    YanıtlaSil
  8. Sonunda beklenen saç uzatma yazısı :) Saçlarınız çok sağlıklı gözüküyor rengi de yüzünüze çok yakışmış :) Daxla ben bir türlü anlaşamadım ama birde sizin yönteminizi deneyeceğim pes etmek yok :) Biotin hapı gerçekten saç uzatmak için en güzel en zahmetsiz yöntemlerden biri bende çok iyi sonuçlar almıştım. Saç uzatmak isteyenler için faydalı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, evet kesinlikle pes etmek yok, o saçlar o bele kadar inecekkkk:)

      Sil
  9. Merhabaaa :)

    Bende sizin gibi saçlarını kısacık kestirenlerdenim. Tam 1 yıl oldu ve şu an orta boy uzunluktalar. Aralıkta saç boyum;
    http://instagram.com/p/iBUV3WIxOB/?modal=true
    Şimdi ki saç boyum;
    http://instagram.com/p/vDLanboxLk/

    Sanırım benim saçlarımda iyi uzamıs. Benim uzamasından ziyada uçlarda boya olduğu için ve ısı kullandığım için kurumasından ve yıpranmasından şikayetçiyim. Çok yoğun bir yıpranma değil ama yine de bunu saçlarımı fazla kestirmeden düzeltmek istiyorum. Dax Süpergo kullansam acaba saç uçlarımdaki kuruluğa iyi gelir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo çok güzel uzamış maşallah:) benimki ikinci kazımada sıfıra vuruldu, o yüzden anca bu kadar uzadı:)
      Dax saç uçlarına kesinlikle iyi gelir, ama saf hindistan cevizi yağı da kullanabilirsin

      Sil
  10. Saçlarınızın doğal hali çok güzel ve size de çok yakışmış. Keşke benim saç uzatma yağım online satılsa, onu da bir deneseniz...

    YanıtlaSil
  11. saçlarınızı neden kazıtmıştınız? bende düşünüyorum bu aralar kazıtmayı. benim saçlarımda sizin saçlarınız gibi, çok faydalı bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  12. Pharmaton'un günlük biotin ihtiyacını karşıladığını düşünüyordum,solgarla beraber kullanmak sorun yaratır mı acaba ? Yazınızda 4 adet haptan mevzu bahis etmişsiniz,biraz fazla değilmi :) yan etkisi olur diye düşünüyorum,günde kaç tel saç dökülmesi normal karşılanabilir ? Bu altın soruyu size'de sormak istedim,saçlarınız bir harika doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doktora danışmakta fayda var. Kanda vitamin eksikliği de vardı bende. Ama son keşfimi de okumalısınız, bunların hiçbirine gerek yok

      http://belgin-ce.blogspot.com.tr/2015/11/sac-uzatma-ve-dokulmesini-engelleme.html

      Sil
  13. Bcnin acil bakim.kurunude ssddetle tavsiye ediyorm ve nem yukleme serisinide tavsoye ederm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuru saçlarıma iyi gelebilir teşekkürler

      Sil
  14. http://www.kadinlarkulubu.com/forum/index.php?threads/sac-uzatma.896120/page-4#post-46768179

    YanıtlaSil
  15. https://sacuzatmayontemi.wordpress.com/2016/02/05/sac-uzatma/#more-73
    http://www.hintyagi.org/2015/02/sac-uzatma-yontemleri.html
    https://sacuzatmayontemi.wordpress.com/2015/05/06/sac-uzatmada-kukurt-kullanimi/

    YanıtlaSil
  16. tatlı tatlı anlatmışsınız ya..çok beğendim yazınızı..cok da faydalı olmuş..teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Ah ahh keşke bende kestirmeseydim saçımı..Henüz 15 yaşındayım ve saçlarımı kestirdiğim için çook pişmanım.Şuan tek düşüncem saçlarımın çabuk uzaması :)Biotin hapı kullanmayı düşünüyorum ama dax ın kullanım amacını anlamadım.Dax getçekten işe yarıyor mu? Bu arada saçlarınız çok güzel ve çok bakımlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzar merak etmeyin, dax gerçekten işe yarıyor ama saçtan arındırması çok zorluyor. Dax ama supergro olan, diplerine sürüyorsunuz, az miktar da saçın tamamına, sakın bol sürmeyin çıkmıyor. Ben şimdi tekrar kestirdim, sadece hindistan cevizi yağı sürüyorum, o daha kolay arınıyor saçtan

      Sil
  18. Ya bn sacimi kesicemde entelex diye bi sac bakim yagi aldm icinde butun yaglar varms uzatrmi o sacimi kestikten sonra nolur yardm edin

    YanıtlaSil
  19. Saçlarınız o kadar canlı gözüküyor ki maşallah :)uzatın çok yakışır size
    birde bende saçlarımı sizinki gibi kestirip sağlıklı bir şekilde uzatmak istiyorum çünkü kırıklar başıma kadar geldi neredeyse saçlarım kalın ve gür ama galiba kullandığım sıkı dişli taraktan oldu diye düşünüyorum tarak seçimi çok önemli gerçekten çünkü çok koparıyor bazıları işte o yüzden bu tarağı da saçlarımı kesip uzamasını beklerken alıcam sizin saçlar bu kadar güzel olunca banada kestirme cesareti geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 ay önce gene kestirdim :) yazın çok rahat oluyor

      Sil
  20. merhaba ben saçıma kahkül kestirdim ve açıkçası pişman oldum ve detaylı bir araştırmaya giriştim dax ürününü aldım ve 4 gündür her gece yatmadan önce saçlarıma sürüyorum bunun yanında biotin ve folik asit kullanmak istiyorum çünkü okullar açılana kadar uzamasını istiyorum azda olsa folik asitin ve biotinin markası aynı olmak zorundamı bide folik asit ve biotini hangi saatlerde nasıl kullanmalıyım cevap acil cevap verirseniz çok mutlu olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkçası bir saati yok ilaçların, ben sabah alıyordum.
      İkisini de Solgar kullandım, güvendiğim marka olduğu için.
      Ama dax'ı her gün sürmeyin, gözeneklerinizi tıkarsınız saçınızın

      Sil
  21. Merhabalar sac konusunda agustostan buyana kafayi yiyen biri olarak her arastirmamda sizin yazinizla karsilastim. Biotin kullaniorum 2 bucuk aydir ve daha bugun folik asite basladim. Saclarim popoma kadar uzundu agustosda kuafor kurbani oldum ve neyazikki sac uclarim degil basimin ust tarafi kulak hizamdaki saclar yandi koptu acik bi sekilde kullanilamaz bi halde. Ben saclarimi kesitirmeden evvel bile 1 ay once stres yasiyan bi insandim dusunun bu sac yanmasi neler yasatti bnde depresyona girdim cok kotu cok. Sac uclarim yansa kestirir kurtulurdum fakat kafamin ust kisminda oldugu icin omuz hizama kadar uzattiktan sonra kestirebilirim ancak bunun icinde bian once uzamasi icin cok seyler yaptim. Tamamen sogukpreslenmis yaglar daxsupergro neler neler. Internetten aldigim urunler ve giden paralarim kimsenn yasamasini isticegim bi olay degil helede bnm gibi sac delisi olan bi insanin. Umarim folik asit biotinle birlkte sac uzamasini arttirir cok kotuyum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok üzüldüm geçmiş olsun, aslında en doğrusu bir cesaret benim gibi kazıtmanız, çünkü eğer sorun diplerdeyse uzamayacaktır saç :(

      Sil
    2. Cok zor cok zaman gecmek bilmiyor saclarim uzamasi icin napicagimi sasirdim. Saclarim diplerden 5 parmak kadar uzadi kulak hizamdaki yanan kopan kismin uzayarak asaga inmesini bekliyorum omuz hizama geldiginde kotu olan kisimlar kesilcek seklde kut bob tarzinda kisa bi sac kestirmek istiyorum. Ama bunun icin saglikli bi seklde uzamasi lazim. Inanin yazdan bu yana nesem keyfim enerjim kalmadi cok zor sac konusunda bukadar hassasken bunlari yasamak inanilmaz zor. Upuzun saclarimin bu hale gelmesi her aynaya bakisimda bni bitiriyor. Eski resimler bana iskence gibi geliyor bakamiyorum icim gidiyor.

      Sil
    3. haklısınız kolay değil, dax yerine hindistan cevizi yağı ve avocado yağını tercih edin derim, saç diplerini tedavi de eder

      Sil
    4. Evet hepsinden aldim kullandim. Yaptigim arastirmalarla inanin profesor olucam yakinda :) sac uzmani cikicam

      Sil
    5. Aynen ben şuan bu haldeyim ve bi türlü uzamıyor saclarim 😞

      Sil
  22. Belgin hanım merhabalar.
    Yazınızı keyifle okudum ancak kafama takılan bir konu var cevaplarsanız çok mutlu olacağım.

    Öncelikle Dax Supergro kullandığınızı ve bunu arındırmak için Otacı'nın arındırıcı şampuanını veya Naturway'in sarımsaklı şampuanını kullandığınızı yazmışsınız.

    Bunun dışında ayrıca şampuan olarak Davines Nounou besleyici şampuan ve saç maskesini kullandığınızı belirtmişsiniz.

    Sorum şudur:

    Sürekli saç yıkamak iyi bir olay değil. Mesela haftada 2 kere Dax Supergro kullanmışsınız peki 15 gün olarak ele alırsak geri kalan 13 günde avines Nounou besleyici şampuan ve saç maskesini kaç kere kullanıyorsunuz. Kısacası misal Dax Supergro, Naturway'in sarımsaklı şampuanını ve Nounou besleyici şampuan ve saç maskesini örnek 15 günlük bir sürede hangi sıralamada ve nasıl kullanmalıyız?

    Çünkü çok fazla saç yıkamak maalesef iyi değil

    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi okumamışsınız, yağ bakımını arındırırken ilk önce arındırıcı şampuanla sonra kendi şampuanımla yıkıyorum yazmışım :) Bir de Bodrum da yaşıyorum ve hava sıcak aralık ayına kadar, dolayısıyla özellikle mayıs-kasım arası iki günde bir yıkandım zaten

      Sil
    2. Öncelikle cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Öncelikle yazının tamamını okudum ancak 2 şampuan kullanımını çözememiştim :)

      Bir sorum daha olacaktı. Otacı'nın arındırıcı şampuanını bulamadım. Birçok farklı isimde şampuanı mevcut. Arındırıcı şampuan yazınca bu kelime dışında birçok farklı alternatif çıktı. Otacı Şampuan Bitki Özlü (Canlandırıcı) bunlardan sadece birisi. Acaba siz tam olarak hangisini kullandınız.

      Cevap için şimdiden çok ama çok teşekkür ederim.
      Bu arada böyle fardalı bir blog açtığınız için sizi tebrik ederim.

      Sil
    3. http://www.dermokozmetik.com/Otaci-Zeytinyagli-Defne-sampuani.html?gclid=Cj0KEQiA5vXEBRChycOl36LPn5EBEiQAJV2-bNE8mUEtW9uTQejunWT5k9UgSsE-Q81nhDps3Gvpm2waAta_8P8HAQ bu linkteki şampuan üzerinde arındırıcı yazıyor.
      Ama kepek şampuanları daha etkili bilginiz olsun

      Sil
  23. Merhaba,cok guzel bir yazi olmus cokta faydali..davines urunlerinden hala memnun musunuz almayi dusunuyorum ancak cok kararsiz kaldim

    YanıtlaSil
  24. Merhaba,zigavus narlı şampuan saçlarımın kırılmadan hızlı uzamasında yardımcı oldu.Bitkisel etkili bir ürün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilgi için teşekkürler, denerim bir ara

      Sil
  25. O biotin 5000mcg olanı günde kaç kapsül alıyorsun teşekkürler🙆

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. Meraba hep sizi takip ediyorum. Bende dax süpergo yeni kullanmaya başladım. Kuafor kurbanıyim. Saçlarımı erkek trasi kestirdim ama sizin gibi deil biraz daha uzun. Resmen psikolojim bozuldu 😔😔😔 saçlarımın küt olmasını istiyorum sadece 😔 1 sene benimde sabretmem lazim sanirim 😔😔😔😔

    YanıtlaSil
  28. merhaba bende sinir kurbanı biri olarak saclarini belinden 3 numaraya mundar etmiş ruh hali bozulmuş saclari aşri derecede dokülmuş magdurum :( kullanmadigim ürun kalmadı 9 ay da 5 parmak uzatabildim şmdi urun ustune ürün aliyorum cok yoruldum artik :( gercek postis sac aldi erkek arkadaşim sırf moralim düzelsin diye ama baskalarinin saclarini takmak istemiyorum cok kötüyüm cooook

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tek çare sabır ve dediğim yöntemleri uygulamak maalesef

      Sil
  29. merhaba oncelıkle erkegim benim saçımda dalgalı gür kalın telli ve kuru saçımı çeneme kadar uzatıp arkadan baglamak istiyorum bu ürünleri bende kullanabilir miyim birde bu ürünleri kaç günde bir kullanacagım kac günde bir saçımı yıkıcam ve ılık su ile mi soğuk suyla mı yanıtlarsanız tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  30. Saçlarımda bu tarz maskeleri çok denedim ama kurutan, kokan, saçımı yağlandıran, dökülmeye sebep olan oldu ve saçlarım istediğim gibi olmadı en son doğal keratin kullanmaya başladım tavsiye üzerine ve saçlarım tam istediğim gibi bakımlı ve sağlıklı evde kolay bir şekilde uyguluyorum patentli ve doğal keratin olması da içim rahat kullanmamı sağlıyor.

    YanıtlaSil
  31. 20 gün oldu dr tavsiyesi ile solgar 5000 gunde 2 adet alıyorum ama pek bi etki etmedi aldığımdan beri 1 cm bile olmadi ya normal mi bu durum ? Yanında folik asitte alıyorum. Tecrübenize ihtiyacım var 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 20 gün çok kısa bir süre sabır

      Sil
    2. Gerçekten mi çok mutlu oldum çünkü buda ise yaramazsa sanırım başka hiçbir şey çare olamayacak

      Sil
  32. folik asit eksikligi sac dökermi ?

    YanıtlaSil

Yorum yazan ellerinize sağlık:)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.