9 Ekim 2013 Çarşamba

Doğal saç boyası: Sarı

Bildiğiniz gibi saçlarımı kazıttım, şimdi artık hiç bir kimyasal kullanmak istemiyorum saçıma, bu yüzden doğal boya, doğal şampuan arayışlarındayım. Yabancı sitelerden bulduğum tarifleri burada sizinle paylaşacağım, ben kendi saçım açık olduğu için adaçayı-papatya sürmeye bugün başladım, bakalım beyazlara etkisi ne olacak...
Ama bu tariflerde özellikle dikkatimi çeken adaçayı oldu, kahverengi boyamada da sarı boyamada da kullanılıyor, adaçayının saç pigmentlerini açıcı etkisi varmış, bu yüzden de boyasını vermesini istediğiniz bitki daha kolay işliyormuş saça...
Buyrun farklı tariflere, bu yazım sadece sarı saç rengi için:



1. TARİF


Yarım fincan Alman papatyası 2 fincan su ile kısık ateşte 30 dakika bekletilir. Ateşten alıp üstü kapalı olarak soğuması beklenir ve saç haftada 2 kez bununla yıkanır.

Aynı Safa çiçeği(marigold) ya da


Sığır kuyruğu bitkisi de kullanılabilir papatya yerine...



2. TARİF
1/2 fincan taze limon suyu
2 fincan koyu papatya çayı
1/2 fincan aynı safa çiçeği çayı

Çaylar yukarda yazdığım şekilde demlenir ve saça sürülüp kuruyana dek beklenir, sonra durulanır, çünkü limon saçı kurutabilir benim görüşümce

3. TARİF


Zerdeçal kökü
1 litre su

Zerdeçal kökünü rendeleyin, 1/4 fincan olacak, suya koyun, bir taşım kaynatın ve ocağı kapatın. Kabın ağzını soğuyana dek kapalı tutun demlenmesi için. Soğuyunca bitkileri süzün.

Eldiven takın ve diplerden başlayarak tüm saça sürün. Saç kuruyana dek arada tarayarak bekleyin. Sonra saçınızı normal yıkayın.
BURDA BİR UYARIDA BULUNACAĞIM, ÇOK FAZLA ZERDEÇAL KÖKÜ KOYARSANIZ KOMİK BİR SARI OLABİLİR DİKKAT:)

4. TARİF

2 fincan limon suyu
1/2 fincan içilen soda
altın yansıma için 1 fincan papatya çayı
soluk sarı için 2 çorba kaşığı üzüm suyu

Öncelikle saçı yıkıyoruz ve havluyla nemini alıyoruz. 2 fincan karbonatı suyla karıştırıp (macun kıvamında olacak) saçınıza sürüp dipten uca yayın.20 dakika bekleyin. Saçı ılık suyla durulayıp kremleyin.
Ardındanyukardaki karışımı bir taşım kaynatın ya da mikrodalgada 1.5 dakika tutun, kuru saçınızın her yerine masajla yedirin. Güneşte birkaç saat oturun ya da gece uyurken saçınızda kalsın, ertesi gün yıkayın.

5. TARİF


1/2 çay kaşığı safran
2 fincan su

Safranı suda kaynatın, üstü kapalı ılınana kadar bekleyin. Süzüp tüm saça sürün, saç kuruyana dek bekleyip ardından yıkayın.

6.TARİF

6 tane poşet Papatya çayı
1/2 fincan yoğurt
7 damla lavanta yağı
1 fincan su

1 fincan suyu kaynatın, 6 papatya  çayı poşetini ekleyip 15 dakika demleyin. Poşetleri çıkarın. 1/2 fincan yoğurt ekleyin, 7 damla yağ ekleyip kuru saçınıza sürün. Başınıza bone takın ya da stretchleyin, 30 dakika bekleyip saçınızı yıkayın.

7. TARİF

3 Çorba kaşığı ravent kökü
2-3 fincan su
15 dakika kaynatın, cam bir kaba koyun(metal değmemeli,yeşeriyor)
Tüm gece ağzı kapalı beklesin, sabah saçınız sürün ve kuruyana dek bekleyip yıkayın.

8. TARİF

1 çimdik safranı yarım litre kaynar suda 10 dakika bekletin. Ağzı kapalı ılınmasını bekleyin. Saçınızı şampuanladıktan sonra son durulamayı bununla yapın. Gri saç tonları altın sarı, bal rengine döner.

9. TARİF

MALZEMELER
2 tane taze limon
20 gr Marigold(kadife çiçeği)
20 gr papatya çiçeği
30 gr ravent kökü (toz ya da ince kıyılmış)
50 gr akasya balı
1/2 litre elma sirkesi
50 gr %95lik likör alkol (bunu tam anlamadım ama soracağım)

elma sirkesi ve ravent kökünü çelik tencerede kaynatın, kaynayınca altını kısıp tam 10 dk daha ocakta tutun.
Marigold(kadife çiçeği),papatya ve 2 limonun suyunu ekleyin, kaynayınca kapak kapatıp tam 5 dakika kısık ateşte kaynatın. Ocaktan alıp kapağıkapalı halde ılınmasını bekleyin.
Ilınınca karışımı süzerek bir şişeye koyun. Bal, alkol, 2 limonun rendesini ekleyin. şişeyi kapatın.

NASIL UYGULANABİLİR
Banyoda son durulamada bir litre suya bir çorba kaşığı karıştırarak kullanabilirsiniz.

Daha yoğun isterseniz karışımı saçınıza sürüp duş bonesi takarak en az 30 dakika bekleyin, karışımı daha az sulu isterseniz saç kremi ile karıştırabilirsiniz.

Saçınızı soğuk suyla yıkayın, kendiliğinden kurusun, fön kullanmayın.
Bu sadece bitkisel boya unutmayın. Bu boyayı şampuandan şampuana sürün. Sarı renkleri korumak için her şampuanda uygulanmalı. İlk seferde saçınız sapsarı olmasa bile mutlaka sarı ışıltılar olacaktır.
Hazırladığınız bu karışımı buzdolabında 2-3 hafta tutabilirsiniz.

Unutmayın bu karışım kıyafetlerinize leke yapabilir, önlemnizi alın


10. TARİF

4-5 çorba kaşığı adaçayı
2 çorba kaçığı papatya
3 fincan su
kaynadıktan sonra  30 dakika ağzı kapalı kısık ateşte pişirin. Ateşten aldıktan sonra 2 saat üstü kapalı bekletin. Banyodan önce tüm saça sürün ve kuruyana dek bekleyip yıkayın.
Bu karışıma bir kaşık bal ve zeytinyağı da eklenebilir.
Ben şu anda bu karışımı uygulamaya başladım.

Gördüğünüz gibi tariflerde öne çıkan safran(çok az kullanılmalı), ravent kökü, papatya ve adaçayı.
Ben 10. tarifi uygulamaya bugün başladım, bakalım beyazlar üzerine etkisi ne olacak.
Bir sonraki yazımda kahverengi saç için doğal boyama yöntemlerini paylaşacağım. Kına ile ilgili olanları paylaşmıyorum, çünkü kına sonucu belirsiz bir işlem, riske girmeyi sevmiyorum, daha doğal yöntemler istiyorum, buradaki tüm tarifler sadece bitkilerden oluşuyor, Doğal şampuanları da araştırıyorum, onunla ilgili bir postta paylaşacağım yakında, bir de doğal makyaj ürünü yapma var:) Çokçalışmam lazım çoooook:))))

SATIŞ BLOGUMA GÖZ ATTINIZ MI? TIK TIK

43 yorum:

  1. Merhaba,tariflerini okudum.Sizin kullandığınız tarifin sonuç ne oldu merak ediyorum.Beyazlara etki etti mi? etmesini diliyorum ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adaçayı-biberiye karışımı her gün kullanırsanız tamamen yok etmese de etkiliyor bir ayda, ama ben sıkıldım her gün her gün, boyadım saçımı koleston perfect 8 ve 8.2 karıştırıp, düşük oksidan kullandım, saçı tekrar yıpratmamak adına güzel oldu

      Sil
  2. dördüncü tarifteki karbonatın saça nasıl bir etkisi var yani ne amaçla kullanılmış acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçı kir ve kimyasallardan arındırmak için, yani şampuanın yerine. İnternette no-poo diye araştırırsanız detaylı bilgi var

      Sil
  3. çok ilginç bulduğumu yazmadan edemeyeceğim verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Oncelikle bilgiler icin tesekkurlet.ben hamileyim ve sac rengim sari.dip boyam gelmis durumda vermis oldugunuz formuller beyaz saci sariya cevirmek icinmi yoksa siyah sacida acarmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemek lazım, dip rengi de açtığı söyleniyor, ama doğal yöntemlerde uzun süre kullanınca sonuç alınıyor.

      Sil
  5. Benim saç koyukahve acaba rengi sarı gibi mi yapar yoksa rengi biraz mı açar ? :)

    YanıtlaSil
  6. ve en çok sarı yapan hangisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bitkisel ürünler öyle birkaç kerede işe yaramıyor maalesef, sabırla ve uzun süre kullanmak gerekiyor. Ama saçlarınız kendi rengiyse, boya değilse, papatya suyu ve limon açılmasını sağlayacaktır, sadece sabır gerekir:)

      Sil
  7. Benim saç siyah gibi:) 1 ay kullansam veya daha uzun süre :ı sarı yada kumral gibi yapar mı ?
    Yapmazsa boşuna kullanmayacağım .
    Saçım zarar görür diye boya kullanmıyorum keşke saçım doğuştan sarı filan olsaydı
    sarı merakım vardır da :D .

    YanıtlaSil
  8. ve zerdeçal papatya adaçayı ve suyu karıştırsam iyi olur mu yada zerdeçal olan tarifi kullansam sarı gibi olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adaçayı daha çok beyaz saçları kapatmak için kullanılıyor, asıl açan papatya, ama bir ayda açar mı siyah saçı bilemem, açıkçası ben gene boyadan yanayım, saçı açıp rengi oturttuktan sonra amonyaksız loreal inoa gibi bir boya ile devam edebilirsin

      Sil
  9. Merhaba,
    Bn 20 yasndym. Sacm 17 yaslrnda beyzlmya basladi. Beni rahatsiz edince boydm ve simdi dha da cogalmis durumda :( artik kimyasal boya kullnmk istmyrm. Beyazlarmi kapatabilck onerdgnz bir boya karisimi var mi? Simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adaçayı ve biberiyenin çok etkili olduğunu söylüyor yabancı bloggerlar,ama sabır lazım, epey uzun süre gerekiyor, ben sabredemedim, loreal inoa amonyaksız saç boyası kullanıyorum, en azından daha az zararlı saçlarıma

      Sil
  10. Benim saçlar koyu kahve :( sadece sarı saçlar içinmiş bunlar bir hevesle okuyup ardından farkettim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoo sarı saçlar için değil koyu saçları da açıyorlar

      Sil
  11. İçeriik olarak ideal bir uygulama . Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Benim sacim sariydi yasim ilerledikce koyulasmaya basladi.bu tariflerden hangisi benim icin iyi olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. papatya ve adaçayını karıştırıp deneyin

      Sil
  13. Benim sacim kahve. Acilirmi sizce

    YanıtlaSil
  14. peki bu tariftekileri süzüp mü saça sürmeli yoksa posalı halinde mi ama posasını saçtan temizlemek zor olmaz mı? bilgi için tşkler ;)

    YanıtlaSil
  15. 21 yasndaym saçm koyu kahverengi boyatmak istemyrm nasl saç rengmi dogal yolla açablrm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım yıpratmaman adına papatya suyunu öneririm

      Sil
    2. Güneşte bekletmesem faydası olur mu

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  16. 21 yasndaym saçm koyu kahverengi boyatmak istemyrm nasl saç rengmi dogal yolla açablrm

    YanıtlaSil
  17. ben saçımın tümünü papatya suyuyla yapmak istiyorum bütün saçıma uygularsam dipboyam gelir mi?Ve çok fazla sarılaşır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçınız boyasızsa uygulayabilirsiniz. Öyle birden açmaz, yavaş yavaş

      Sil
  18. Zerdeçal 1 fincan mı ilk denemede mi oluyor rengi acması

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemedim o tarifi maalesef bilmiyorum

      Sil
    2. ama hiç bir şey tek kullanımda açmaz saçın rengini, devamlılık lazım

      Sil
  19. Papatya suyu beyazları kapatıyor mu?ve papatya suyu siyah saçlarda rengini açıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyazları maalesef kapamaz doğal ürünler, adaçayı-biberiye karışımı sabırla kullanırsanız rengini hafif döndürüyor o kadar.
      Siyah saç turunculaşarak ve çok uzun sürede açılır, boya daha mantıklı

      Sil
  20. Sacım hfif sarı ve beyazlar var papatya suyu kapatırmı

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar Belgin Hanım,

    Saçlarımın rengini ben seneler önce papatya suyuyla açmıştım. Bu yöntem hem çok doğal hem de saçımın rengini birkaç ton değiştirmişti. Saçın rengini yıpratmadan açmak için papatya suyu bence şahane bir yöntem. Evde kolaylıkla saçınızın rengini papatya suyuyla açabilirsiniz. Saç rengi açma işlemiyle ilgili yayımladığım yeni yazımı okumanız için ben de sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/dogal-yontemle-sac-rengi-nasil-acilir/ 💛

    Güzel okumalar dilerim,
    sağlıkla kalın. 🌞

    YanıtlaSil

Yorum yazan ellerinize sağlık:)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.