19 Kasım 2013 Salı

Cildin rengini açma yolları-1


Cilt lekeleri pek çoğumuzun sorunu, nedeni ise uzun zamandır korunmadan güneşlenmelerimiz:) Ben yaklaşık 4 senedir yaz kış güneş koruyucu kullanıyorum, lekem yok çok şükür. Ama lekelerinden, çillerinden şikayetçi olanlar ya da cildinin rengini beyazlatmak isteyenler için evde kolayca uygulayabileceğiniz, doğal içerikli maskeleri sizlerle paylaşmak istedim, Faydalanmanızı seçiyorum:)



1- İlki en etkilisi olduğu söylenen domates kullanılarak yapılan bir kaç çeşit maske...

-Domates-yoğurt-yulaf unu
Birer yemek kaşığı yoğurt ve domates suyuna 1 çay kaşığı yulaf unu ekliyoruz. Maske kıvamına gelene dek karıştırıyoruz ve temiz cildimize sürüyoruz. 20 dakika sonra soğuk su ile yıkıyoruz. Bu maske güneş yanıklarına da iyi geliyor deniyor.

-Domates-un
Domatesin suyunu maske kıvamına gelene dek un ile karıştırıyoruz. Göz ve dudak çevresi hariç tüm tüze sürüyoruz. 10 dakika sonra soğuk suyla yıkıyoruz.

Bu maskeler haftada 2 kez uygulanabilir.


2-  Süt ile yapılan maskeler

-süt-limon suyu-bal
1 yemek kaşığı süt veya süt tozuna 1 yemek kaşığı bal ve 1 yemek kaşığı taze limon suyu ekliyoruz. Temiz cilde sürüp 20 dakika sonra ılık suyla yıkıyoruz.

-süt-badem
3-4 bademi geceden suya koyuyoruz. Sabah sudan alıp eziyoruz ve üzerine maske kıvamına gelene dek süt ekliyoruz. Temiz cilde geceden sürüp sabah yıkıyoruz. Bunun 15 gün boyunca her gün yapılması gerekiyormuş.


-süt-pirinç
Pişmemiş çiğ pirinci öğütüp sütle karıştırıyoruz ve cildimize sürüyoruz. 20 dakika sonra yıkıyoruz.


3- Zerdeçal-limon suyu ya da domates-limon suyu

Toz zerdeçalı limon suyu ile maske kıvamına gelene dek karıştırıyoruz(ya da domates suyunu) ve temiz cilde sürüp 20 dakika sonra yıkıyoruz.

4- Portakal-yoğurt

Portakal kabuklarını güneşte kurutun. Toz hale gelene kadar iyice ezin, bir yemek kaşığı portakala 1 yemek kaşığı yoğurt ekleyin. Maske kıvamına gelince temiz cilde uygulayıp 20 dakika bekleyin, sonra ılık suyla yıkayın. Cildinizin renginin günden güne açıldığını göreceksiniz.

5- yumurta akı-gliserin-votka
özellikle yağlı ve geniş gözenekli ciltler için

Bir yumurtanın akını köpürene dek çırpın, içine çok az(4 gr) gliserin ve 100 gr votka ekleyin. Temiz cildinize sürüp 20 dakika sonra ılık suyla yıkayın. Kuru ciltlere uygun değildir.

6- Yoğurt-limon suyu-lavanta ya da yasemin yağı

8-9 damla limon suyu, bir kaç damla lavanta ya da yasemin yağı, maske kıvamına gelene dek yoğurtla karıştırın. Temiz cilde uygulayıp 40 dakika bekleyin ve ılık suyla (sabun kullanmayın) yıkayın.

7- Papatya-su-bal

3 kaşık papatyayı 1 fincan kaynar suda 6-7 dakika kaynatın. Süzgeçten geçirip soğumasını bekleyin, içine 1 yemek kaşığı bal ekleyin ve yüzünüze, boynunuza ve dekolte bölgenize sürün. 15-20 dakika bekleyip ılık suyla yıkayın. Haftada 2-3 kez kullanabilirsiniz.

8- Pirinç

Pirincin beyazlatıcı etkisini duymayan kalmamıştır sanırım. Asyalı kadınların ciltlerinin genç kalmasının da en büyük sebebidir, kırışıkları önler. Bu çok basit bir formül, çiğ pirinci akşamdan soğuk suya koyun, daha sonra günde 2 kez yüzünüzü bu su ile yıkayın, faydasına inanamayacaksınız:) Cildin rengini açıp aydınlatmasının yanı sıra birebir gençleştiriyor, kesin bilgi:) 

9- Lor peyniri-yulaf unu

Yulaf ununu geceden ıslatın, ertesi gün iyice ezip lor peyniri ile karıştırın ve cildinize sürüp 30 dakika sonra ılık suyla yıkayın.

10- Muz-bal-lor peyniri

Muzu iyice ezip bal ve lor peyniri ile karıştırı ve cildinize sürüp 20-30 dakika sonra ılık suyla yıkayın.

11- Hindistan cevizi yağı

Hindistan cevizi yağı her gün düzenli kullanılırsa cilt rengini açar ve aydınlatır, göz altlarınız dahil kullanabilirsiniz, bildiğiniz gibi saç içinde çok faydalıdır. Soğuk sıkım olmasına dikkat edin, katı formdadır ama avucunuza aldığınızda hemen sıvılaşır.

DEVAM EDECEK

NOT: Eğer cildiniz hassassa bu maskeleri önce bileğinizde test edin






9 yorum:

  1. Doğal yollar gene iyi ama sakın kimyasal içerikli şeyler almayın cilde zarar verir,cildimi açıcam diye uğraşmasın kimse =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunların hepsi bitkisel canım, özellikle leke problemi olanlar için

      Sil
  2. Pirinç unu maskesini bende duymuştum bir türlü uygulayamadım :/ Serumum bitince lekelerim tekrar çıktı sanırım tamamen kalıcı çözümü yok benim cildim için :( Birde bunları deneyim bakalım, teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım domates maskesi özellikle çok etkiliymiş, alerjin yoksa dene derim, bir de her gün pirinç suyu ile yıka yüzünü

      Sil
  3. ben buradaki yulaflı maskeyi denedim faydalı oluyor gerçekten de tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  4. bende size bir maske önericem şimdi yüzünüze sürecek kadar balı bir kaseye koyun ve içine 8-9 damla limon sıkın bunu 2 hafta kullanın 20 dk yüzde bekleticek şekilde arkadaşlar ben denedim hem cilt parlıyor ciltteki sivilceler lekeler gidiyor birde hafif hafif gün geçtikçe cilt rengi açılıyor benim 3. günüm ben buğdaydan biraz daha kapalı bir rengim ve çok şekilde sivilcelerim var 3 gündür sürdüm yüzümün rengi 1-2 ton açılda ama her ciltte etki ediceğini sanmam benim yüzüm yağlıydı

    YanıtlaSil
  5. Ben tum vucudumu acmak istiyorum sadece yuzum degil vucudumada krem falan mi almaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vücut için bir bilgim yok maalesef, ama aynı yöntemler uygulanabilir

      Sil
  6. Benim sivilce lekelerim ve çiller im var napsam ki bıktım artık bunlardan

    YanıtlaSil

Yorum yazan ellerinize sağlık:)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.