7 Ocak 2014 Salı

Saç uzatma-İnversion ve Ghe metot



Biz kadınların en büyük derdi saçlar herhalde:) Kestiririz, pişman olur uzatmaya çalışırız, sonre gene kestiririz, erkekler de bunu bir türlü anlayamazlar.
Benden erkeklere bir tüyo, bir kadın saçını sürekli değiştiriyorsa depresyondadır, ilgi gösterin:)




Daha önce bu konuda epeyce kür paylaştım. Şimdi anlatacaklarım yabancı forumlardan edindiğim bilgiler. Ve gerek youtube'da gerek bloglarda gördüğüm kadarıyla çok ta etkili...

Birisinin adı inversion metodu... Çok basit aslında, herhangi bir esansiyel yağı seçiyorsunuz (zeytinyağı, hindistancevizi yağı, hint yağı vs), kullanacağınız kadarını alıp sıcak su koyduğunuz başka bir kabın içine oturtuyorsunuz. Isınınca, aman dikkat saçı yakacak kadar ısınmasın, saç diplerine iyice yedirerek sürüyorsunuz. 3-5 dakika da masaj yapıyorsunuzi masaj kısmı önemli, saç diplerindeki kan dolaşımını harekete geçiriyor.
Şimdi geldik bu yöntemin esas kısmına, yağı sürdünüz, saçınızı bonelediniz, her gün 1 ya da 2 kez 4 dk baş aşağı duruyorsunuz:) Aman dikkat, hamileler, tansiyon hastaları falan yapmasın bunu. Ben sandalyede oturup dizlerime eğiliyorum, ya da yatakta yatıp başımı yatağın kenarından aşağı sarkıtıyorum.
Bunları yatmadan önce yapıyoruz, saça boneyi taktıktan sonra bir bere takarsak daha iyiymiş, önemli olan kafa derisinin ısınması çünkü. Öylece uyuyoruz.  Bunu 1 hafta boyunca her gün yapın demişler, ve saçı 1 hafta sonra yıkayın denmiş, açıkçası evdeysek ok de, evde bile ben 3 gün zor dayandım ve yıkadım. Şampuan kullanmıyoruz mümkün olduğu kadar, co-washing yapılabilir, ya da karbonat, sabun vs kullanılabilir. Ben kendime doğal şampuan yaptım, paylaşacağım onu da sonra, onu kullandım. Krem yerine de elma sirkesi-su karışımı muhteşem.
1 haftada uzama oldu saçımda, şok oldum, favorilerimin hizası belliydi, kulak deliğinin hizasındaydı, kulağın sonuna geliyor şimdi şok şok şok...
Aslında düşündüm de yağ kullanmadan sadece masaj ve başı öne eğmede uygulanabilir, ve saçı haftada bir yıkama, tabii çok yağlı değilse...



Ghe metodunda ise, yağı diplere değil saç boylarına sürüp gene bone takıp, atkı sarıp uyuyoruz. Ertesi gün yıkanmıyor, bir hafta yağın saçta kalması gerekiyor.

Ben ikisini birleştirip kendime uyarladım. Hindistan cevizi yağını saçın tamamına sürdüm ilk gün, kafama bone taktım üstüne de bere:) Öyle uyudum, eşim delirdiğimi düşünüyor:) Bir de masajı ve başı öne eğmeyi her gün yaptım dörder dakika. 3 gün sonra yıkadım, zorluyor, kafa kaşınıyor, Allahtan kış, dışarı çıkarken bere takıyorum:)
Ama çok ciddiyim bir haftada uzama var, yaklaşık 1 parmağa yakın.
Denemeye devam:)

SATIŞ BLOGUMA GÖZ ATTINIZ MI? TIK TIK


Bloglovin'den izlemek için TIK TIK
Facebook'ta takip etmek için TIK TIK  ve TIK TIK
Twitter'da takip etmek için TIK TIK
Google+'da takip etmek için TIK TIK




15 yorum:

  1. Çok iyi bence :) Özellikle kan dolaşımının etkili olduğunu düşünüyorum bu konuda. 1 haftada çok ya bitlenip pirelenmeyelim sonra :D Şaka bi yana ara tatilde bu yöntemi deneyim ben. Sinameki kürüne de başlıcam sanırım tekrardan

    YanıtlaSil
  2. ben 3 er gün dayanabildim, şimdi yağ sürmeden deneyeceğim, gene bere takıp uyuacağım çünkü amaç saçın kendi yağını ortaya çıkarmak, valla da uzadı saçım bir haftada şoktayım hala

    YanıtlaSil
  3. Yaa Belgin ablacığım uzuyorsa bende deneyeceğim saçlarım hiç uzamıyor artık boyadan böyle kaldı birde şekilsiz artık çıldırtıyor beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla uzadı canım benimki

      Sil
    2. Hem başlıyorum o halde yapmaya sağol Belgin ablacığım. :)

      Sil
    3. inşallah faydasını görürsün, sinameki kürü de iyidir

      Sil
    4. Tamam ona da bakacağım. :)

      Sil
  4. Canım hem okudum hem güldüm.Demişsin ya eşim delirdiğimi düşünüyor diye :)Çok tatlısın :)

    YanıtlaSil
  5. Simdi bu kuru yapsam cildim hassas alin bolgem yagi gorunce hemen sivilceler dolar eminim buna korkuyrm o yuzden bunun icin bi cozum varmi ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istersen benim gibi yap, yağ sürmüyorum saçıma, bir hafta yıkamıyorum ki saç kendi yağıyla beslensin(benim saçım çok kuru), her gün 5 dakika ayaklarımı havaya dikip kafama kan gitmesini sağlıyorum ve yine her gün 5 dakika kafama masaj yapıyorum

      Sil
  6. Her gün yıkamadan üstüne tekrar yağ sürecek miyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evey öyle yapıyorlar, ama ben dayanamadım, bence önemli olan başaşağı durma ve masaj kısmı

      Sil
  7. saclariniz ombreli,yada acilmissa veyahut uzerinde ustustte boyalar varsa sakin olaki hindistan cevizi yagini surmeyin tamamiyle yakarsiniz sacinizi sackonusunda profesyonellesmis bir arkadas demisti cunku ben saclarimi hindistan cevizi yagiyla dahada kurttum citir citircitirdi saclar,boyasi daglarda etkiliyken kimyasal islem gormus saclarda pismaniye goruntusu veriyor birebir yasadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim saçım boyalı ve açılmıştı, hiç öyle bir şey yaşamadım, belki saçınız aşırı yıpranmıştır

      Sil

Yorum yazan ellerinize sağlık:)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.