30 Eylül 2013 Pazartesi

Evde doğal şampuan yapalım



Yabancı bir sitede gördüm ve çevirdim. No poo uygulayanlar kendileri değişik alternatifler buluyor.
Bir tek Arap sabunu olayında takıldım, ama kimyasal şampuandan iyidir sanırım.
Buyrun malzemelere



DOĞAL EV YAPIMI ŞAMPUAN

1/4 fincan hindistan cevizi sütü
1/3 fincan sıvı arap sabunu (ben bunun yerine doğal herhangi bir sabunu eritip eklemeyi düşünüyorum)
1/2 çorba kaşığı ya da bir kaç kapsül e vitamini yağı (doa kozmetikte var, ya da evigen ampül olabilir)
20 damla istediğiniz herhangi bir ya da birkaç esansiyal yağ( biberiye, lavanta, menekşe, portakal, nane yağı ya da bir kaçının karışımı olabilir)
Saçınız kuruysa 1/2 çay kaşığı zeytinyağı ya da acıbadem yağı

Hepsini eski bir şampuan şişesinde karıştırıyoruz. İyice çalkalıyoruz. 1 ay boyunca aynı karışımı kullanabilirsiniz. Her şampuanlamada bir çay kaşığı yeterlidir.

Aynı zamanda traş köpüğü ya da duş köpüğü olarak kullanmak isterseniz içine 1/4 fincan saf su ekleyerek kullanabilirsiniz.
Paylaşan hanım çocuklarına da kullandığını söylemiş.
Orjinal yazı için tık tık

Ben bir şey daha ekleyebilirim, bu şampuanı kullandıktan sonra son durulamayı az sulandırılmış doğal elma sirkesi ile yapın, saçınız kreme ihtiyaç duymayacak kadar yumuşak olacak.

Hindistan cevizi sütünü evde yapmak için tık tık
Hindistan cevizinin diğer faydaları için tık tık

Doğal tariflerim devam edecek, takipte kalınız efem:)


1 yorum:

  1. Kendim doğal şampuan yapmak istiyorum fakat iş yoğunluğundan zamanım olmuyor. Piyasadaki doğal şampuan olarak var olan ürünlere de güvenmiyorum. Son zamanlarda arkadaşlarım yağlı saçlar için Natura sabunu öneriyor. Bu konuda bir bilginiz var mı? doğal şampuan konusunda oldukça aktif bir işletmeymiş. Aşağıda linkini verdiğim adreste 3 ürünleri var. Defne, Isırgan Otu ve Zeytinyağı. Hangisini önerirsiniz? https://www.naturasabun.com/urunlerimiz/dogal-sampuanlar/

    YanıtlaSil

Yorum yazan ellerinize sağlık:)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.